19.47 Juli

Hej 💕
 
Ett tag sen sist, som vanligt 😉 Har sen jag skrev sist mest varit hemma. Va i veckan en sväng i gislaved och åt på den nyöppnade resturangen, Rosegarden, väldigt god mat och fin inredning, synd och lite tråkigt att maten serverades på plasttallrik med plastbestick. 
 
Tagit nån promenad med Nelly, ordnat med lite inlämnar, bl.a ansökt om matte 2, pluggat, legat ute och läst i solen, sovit länge och idag var jag en sväng in på en secondhand butik i Limmared och gick hem en stund till Linn och drack en kopp kaffe.
 
Har även rensat och gjort iordning både min walk in closet och mitt förråd, så nu är det mer ordning och nu kan man faktiskt gå in i mitt förråd haha, så himla skönt att få ordning på det, det är skönt för själen på något sätt 😌
 
Har mentalt förberett mig på att börja jobba nästa vecka. Mitt jobb som jag är timvikarie på öppnar nu igen nästa vecka efter tre veckor då det har varit stängt. Ska bli skönt och börja jobba igen, tråkigt och gå hemma nu, man blir rastlös och det är rätt ensamt, då alla andra jobbar på dagarna. 
 
Har (förhoppningsvis) kommit ur min svacka. Hamnar i lite svackor då och då, men det blir vad man gör det till. Om man ändå försöker att göra något under dagen, även om det bara är något litet, så hjälper det ofta att man får lite energi till att t.ex laga ordning mat eller liknande och ibland får man ta tag i sig själv lite, för sin egna skull och komma iväg på saker, för man mår ju inte bättre av att bara vara hemma heller.
 
Sen får man ju självklart vara ledsen och man får lov att vara hemma och vara ledsen och inte träffa folk om man känner så, men det får vara en kort period, sen får man försöka på nytt igen, för sin egna skull och för sitt egna mående skull. 
 
Nu ikväll händer det inte mycket. Är supervarmt inne i min lägenhet 😟 Så ska nog ta en kall dusch och sen se om jag kan hitta någon film på netflix. Förhoppningsvis somnar jag tidigt ikväll, då jag bara sovit ca 3-4 timmar inatt 😞